Melodifestivalen 2025: Panelen tycker till (del 2)

PANELEN TYCKER TILL. Nu har det blivit dags för oss i ESC-Panelen att recensera och betygsätta låtarna i den senaste avgjorda deltävlingen i Melodifestivalen 2025. Du får gärna själv tycka till i kommentarsfältet.

Under årets Melodifestivaldeltävlingar sätter alla panelmedlemmar betyg på de tävlingsbidrag som precis har medverkat och gör varsin personlig topp 6. Däremot växlar vi rollerna i att tycka till efter varje sändning och just denna vecka är det Gabriel, Hollac16, Robban och Tanja som även skriver sina åsikter om varje låt och om sändningen i sin helhet.

PS: Ordningen vi presenterar bidragen i följer den startordning de hade i lördagens TV-sändning.

 

Startfältet. Vad tycker vi om varje låt?

 

Nomi Tales
”Funniest Thing”

Låtskrivare: Adam Breitholtz, Herman Gardarfve, Jacob Lundahl, Nomi Bontegard, Simon Weidersjö

 

Veckans panels åsikter och betyg


.

Vilken start på deltävling 2! Jag älskade verkligen denna låten! Mystisk och intressant! Riktigt fin debut av Nomi, jag hade rätt så stora förväntningar på denna låt men kände ändå på mig att det skulle bli tufft för henne! Men hon får min 5-poängare denna veckan 🙂

 

Betyg (0–5):


.

Nomi Tales låt överraskade positivt på mig. Det var en mysig stämning i låten som jag tycker hon fick till och det kändes effektfullt så det är ganska synd att hon inte gick till final eller ens finalkvalet, för det tycker jag att låten förtjänade. Samtidigt var det ett svårt heat med många bra låtar, men detta kan jag säga var min favorit i denna sändning, helt klart!

 

Betyg (0–5):


.

Deltävling 2 inleddes med en mystisk poplåt som kändes sagolik och annorlunda. Ett nytt artistnamn för svenska folket att fått upp ögonen för. Jag gillade detta skarpt och tyckte det var ett bra öppningsnummer med mörk scenografi med skogstema. Nomi Tales nummer hade vissa likheter med Dotter och Loreen’s senaste Mello-bidrag. Just det här med mystiken.

 

Betyg (0–5):


.

Nomi Tales bidrog med kvällens mystik och säregen ljudbild. Likt en älva gjorde hon debut på Melodifestivalscenen, där låten direkt bjöd upp till ”dans”. Överlag tyckte jag låten var den mest unika och intressantaste bland bidragen, men tyvärr gick inte sång och produktion igenom tv-rutan tillräckligt. Inte heller klädvalet var smart för ändamålet. Allting smälte ihop till ett skogsmurrigt nummer där allt jag kommer komma ihåg är när artisten satt ner och vinden blåste i hennes långa hår. Låten i sig får ett högre betyg än vad jag ger då jag bedömer helheten. Nomi Tales är en artist jag vill se och höra mer av och gärna mer av låtens signum, för det här kändes nutida.

 

Betyg (0–5):

 

Resterande panelmedlemmars betyg (0–5)


 

 

 

 

 


 

 

 

 


 

PANELEN TILLSAMMANS.
32,5 poäng (av 50 möjliga)

 

 

 

Schlagerz
”Don Juan”

Låtskrivare: Anna Engh, Mikael Karlsson

 

Veckans panels åsikter och betyg


.

Gammaldags Schlager i all sin ära men detta var nog de tråkigaste under hela kvällen, förlåt… Publiken verkade gilla det men inte jag :(. Detta hade gått hem för många år sen. Schlagerz får en 1 poängare.

 

Betyg (0–5):


.

Absolut att det är gammalschlager så det dånar om det, men det finns någon härlig nostalgisk känsla över det hela. Även om just dansbandsmusik inte riktigt är det jag lyssnar på varje dag så tycker jag att det funkar även om det var ganska lätt att räkna ut att låten var ganska chanslös när det kom till vilka de mötte. Hade det däremot varit 1985, 1995 eller kanske till och med 2005 hade nog Schlagerz varit i final, det tror jag. Och då säger jag det inte för att vara negativ, den funkar trots att det inte blev någon finalplats 2025.

Det enda minus jag har med den här låten är att jag tycker att musiken låg på lite för högt i refrängen vilket dränkte ljudet av vad tjejerna sjöng om.

 

Betyg (0–5):


.

ÄNTLIGEN! En härlig gammalschlager-dänga. Den här sortens musik förknippar man ju verkligen med Melodifestivalen och var ju den typen av bidrag som var aktuella när intresset för programmet en gång i tiden började. Dessa tre rutinerade dansbandsdrottningar levererade glädje för publiken och bra sång med en medryckande melodislinga. Oavsett om den här låten kom sist har den vunnit en plats i alla schlager-nostalgikers hjärtan och den kommer definitivt leva vidare under året på framförallt dansbanorna i sommar och på Svensktoppen.

 

Betyg (0–5):


.

Schlagerz kom och drämde till med en klämmig bit, en riktig ”banger”, men som hör hemma i sammanhanget anno 1986. Tjejerna gav oss rejält dansbandsös och som kommer göra susen på landets dansbandsfestivaler framöver. ”Blinget” fanns där, rösterna satt som handen i handsken, scenproduktionen och framförandet var godkänt. Så ja, överlag ett gott betyg, men inte för Melodifestivalen. Dansbandskampen, vart har den tävlingen tagit vägen?

 

Betyg (0–5):

 

Resterande panelmedlemmars betyg (0–5)


 

 

 

 


 

 

 

 


 

PANELEN TILLSAMMANS.
23,5 poäng (av 50 möjliga)

 

 

 

Erik Segerstedt
”Show Me What Love Is”

Låtskrivare: Erik Segerstedt, Mattias Andréasson, Pontus Söderman

 

Veckans panels åsikter och betyg


.

Erik är tillbaka eller vad ska man säga? Detta var ett väldigt bra nummer och scenframträdande. Känslan säger att detta hade kunnat gå hem i årets tävling men vi alla vet som som lurar bakom hörnet, ”Måns”. Erik får av mig en 4 poängare.

 

Betyg (0–5):


.

Erik Segerstedt gör det bra, numret är snyggt och helheten är mycket bra. Däremot blev jag väldigt förvånad över att han blev uppropad som första finalist, men låten har uppenbarligen ett större stöd än jag trodde. Själv trodde jag att det kanske max skulle leda till Finalkvalet men det gjorde det alltså inte. För min egen del kommer jag behöva lyssna lite mer på låten innan den fastnar men det här kanske är den arenapop Sverige behöver just nu.

 

Betyg (0–5):


.

Erik Segerstedt var en av två återkommande artister i denna deltävling och för första gången skulle han stå själv på scenen som frontsångare uppbackandes av sina två körsångare och ett kompband. Låten är en kombination av arena-pianopop och rock. Lite Coldplay-vibbar får man. Bidraget gick hem hos svenska folket i alla röstningskategorier och lite oväntat att han skulle knipa förstaplatsen före Klara Hammarström. För mig personligen var detta lite för blekt och tråkigt, men fortfarande inte dåligt. Jag tror att detta blir årets radiohit a la Jay Smith – ”Back to my Roots”. Erik har en grymt bra röst. Kul att han har tagit sig vidare till final, men väl där tror jag inte han kommer ha något med någon toppstrid att göra.

 

Betyg (0–5):


.

Fick en känsla av ett nutida Duran Duran-sound och jag nynnade med direkt till denna upptempoballad. Om vi bortser från de knepiga scenkläderna och att jag blir allergisk av ”fejk-instrumentspelande” (ja även om man kan det så ska det inte synas så tydligt att det är inte det verkliga ljudet ut), så för mig var Erik Segerstedt kvällens vinnare redan i introt. Det var synd att mickljudet försvann ett par sekunder på slutet, men det dödade inga chanser. Numret kändes som att det verkligen framfördes till publiken och låten kommer att stå sig en lång tid framåt.

 

Betyg (0–5):

 

Resterande panelmedlemmars betyg (0–5)


 

 

 

 


 

 

 

 


 

PANELEN TILLSAMMANS.
36 poäng (av 50 möjliga)

 

 

 

Klara Hammarström
”On and On and On”

Låtskrivare: Dino Medanhodzic, Jimmy Jansson, Klara Hammarström, Moa ”Cazzi Opeia” Carlebecker, Peter Boström, Thomas G:son

 

Veckans panels åsikter och betyg


.

Klara is back! Kan detta bli fjärde gången gillt? Jag fastnade tyvärr inte för låten, lite väl rörig men det kan ju gå hem hos svenska folket i TV-sofforna. Hade inte överraskat mig om Klara har lyckats att kunna få till sig en top 5-placering i finalen med denna låt. Hon får av mig 3,5 i betyg.

Betyg (0–5):


.

Klara Hammarström kommer tillbaka och det med besked. Hon har haft tre bra låtar förut men nu märks det att hon steppar upp för att kunna vinna i finalen. Blev då lite förvånad över att hon inte gick vidare i första rundan och jag tror faktiskt att det kanske har stjälpt hennes chanser att vinna i finalen då det hittills sedan 2002 bara har hänt en enda gång att en låt som inte varit deltävlingsvinnare har vunnit i finalen. Den gången var 2013 då en låt från Andra chansen vann. Det till trots är ett bevis för att allt är möjligt men det skulle också kunna bli som så att låten kanske hamnar lite längre ned i listorna på grund av det. Eller så blir det inte så. Vi får se i finalen.

 

Betyg (0–5):


.

Härliga Klara Hammarström var tillbaka för fjärde gången gillt och för varje deltagande blir hon bara bättre och bättre och går från klarhet till klarhet. En snygg poplåt som har en bred handling om att stå upp för sig själv och den man är, att bryta utanförskap eller ett break-up i en relation. En slags pepp-låt. Detta är SÅ Eurovision-vänligt och är för mig årets hittills bästa låt och scenframträdande. Klara kommer definitivt tampas i toppstriden i finalen.

 

Betyg (0–5):


.

Klara Hammarström var för mig svårplacerad i år. Hon är en artist vars låtar jag lyssnar på då och då och kanske årets bidrag kräver studioversionen hos mig. Jag tyckte om Klaras scenkläder och själva idén med scenproduktionen, men vad skulle dansarna göra, träna fotboll? Ögonen sökte sig bara till killarnas shorts, ”tisha och benskydd”. Tyvärr kändes låten svårsjungen för Klara, framför allt i verserna. Hon har ju förmågan att klämma i från tårna, så vad som orsakat svajigheten är lite svår att greppa. Jag tror att det kan vara svårt att ta sig hela vägen om de långa och lägre tonerna inte sitter och att sångvolymen justeras till jämnare nivå i micken.

 

Betyg (0–5):

 

Resterande panelmedlemmars betyg (0–5)


 

 

 

 


 

 

 

 


 

PANELEN TILLSAMMANS.
39 poäng (av 50 möjliga)

 

 

 

Fredrik Lundman
”The Heart of a Swedish Cowboy”

Låtskrivare: Erik Bernholm, Maja Francis, Thomas G:son

 

Veckans panels åsikter och betyg


.

Countrymusik tycker jag är nice att lyssna på! Men detta hörde tyvärr inte hemma på årets Melloscen! Kände redan 40 sekunder in i låten att detta kommer inte gå hem! Men roligt för Fredrik att vissa upp sig för svenska folket. Låten av mig får en 2 i betyg.

Betyg (0–5):


.

Jag gillar countrymusik och jag tycker Fredrik Lundman är en cool artist som bjuder på sig själv med en bra låt. Lägereldscountry visade sig dock den här gången vara chanslös men jag hoppas att genren inte dör ut i sammanhanget för det. Kvällens näst bästa låt om du frågar mig.

 

Betyg (0–5):


.

Årets första countrybidrag i Melodifestivalen 2025, men sen kommer minst ett till bidrag när Tennessee Tears tävlar i deltävling fyra. Jag följde Fredrik under hans Idol-resa år 2021 och tycker han har utvecklats en hel del sedan dess. Han sjunger gudomligt bra med sin unika och rispiga röst och har en närvaro och självkänsla på scen. Enda minus här var låtens titel som jag tycker kunde varit annorlunda. Kändes lite fånigt med ”The Heart of a Swedish Cowboy”. Debutant i Melodifestivalen och uttåg direkt alltså, men jag tror säkert att han är nöjd med sin insats och har garanterat vunnit en ny publik som kommer fortsätta lyssna på hans musik framöver.

 

Betyg (0–5):


.

Fredrik Lundmans mogna röst och countrymusik var kvällens lugnaste bidrag. Han förde tankarna till Johnny Cash. Fredrik framförde en bra låt, men ”The Heart of a Swedish Cowboy” kändes inte rätt i sammanhanget. I jämförelse med t.ex Jay Smiths countryrock och fjolårets ”Back to my Roots” så kändes låten lite utdaterad och var ett bidrag och en scenproduktion som inte tilltalade mig genom tv-rutan. 

 

Betyg (0–5):

 

Resterande panelmedlemmars betyg (0–5)


 

 

 

 


 

 

 

 


 

PANELEN TILLSAMMANS.
25 poäng (av 50 möjliga)

 

 

 

Kaliffa
”Salute”

Låtskrivare: Anderz Wrethov, Jakob ”Big Brain” Malmlöf, Jimmy ”Joker” Thörnfeldt, Kaliffa Karlsson, Robert Skowronski

 

Veckans panels åsikter och betyg


.

”Helt seriöst, abow vad du är skön ingen Photoshop och blingbling. Helt nartulig real thing.” Ja detta gick man runt och sjöng på sommaren 2017. När Kaliffa blev utnämnd att vara med i mello fick jag googla upp och sa till mig själv, är det den Kaliffa! Say what! Detta kanske kan gå, men tyvärr så tyckte jag detta var mehh… Medina copyright kändes det som rätt igenom. Förlåt för min diss Kaliffa… men nej. Du får en 2,5 i betyg av mig.

 

Betyg (0–5):


.

Jag ska ärligt säga att jag har inte lyssnat så mycket på Kaliffas tidigare låtar annat än under sommaren 2018 då ”Helt seriös” gick på repeat på radio. Men jag tycker – helt seriöst – att låten han framförde nu i Melodifestivalen är rätt bra även om man hade önskat lite mer tryck och lite mer. Det är förvisso mycket på scenen med dansare, eld och konfetti men det som saknas är det tryck som exempelvis Medina hade förra året. Annars tror jag att Kaliffa har en ganska stor chans att ta sig till final även om han nu behöver gå igenom finalkvalet.

 

Betyg (0–5):


.

Hörde jag salute? Woow, vilken fotbolls-anthem vi bjöds på här. Dancehall-reggaeton slash Medina Pop. Kaliffa är en cool artist med en unik röst och låten kändes medryckande och partyvänlig. En riktig arena-publikhöjare med färg och sprak. Hans Mello-resa fortsätter alltså via finalkvalet till vecka fem då han är en av fem kandidater som kämpar om de sista två finalplatserna.

 

Betyg (0–5):


.

Kaliffa levererade kvällens ”hela-arenan-dansar-conga-händerna-upp-i-luften-bidrag” och hade jag varit på plats hade jag nog skuttat som en duracellkanin. Bidraget gav en känsla av festival, fotbollsinvigning, ja många tillfällen där denna låt passar in. Låten är mycket vad Melodifestivalen innebär; glädje och folkfest. Själva numret i sig blev jag däremot inte helt såld på. Skillnaden på vad man upplever live och genom tv:n är ju enorm då vissa nummer verkligen är gjorda för tv (jämfört med t.ex tvillingarna Marcus & Martinus med ”Unforgettable”). Numret i sin helhet hamnade på kvällens andraplats för mig.

 

Betyg (0–5):

 

Resterande panelmedlemmars betyg (0–5)


 

 

 

 


 

 

 

 


 

PANELEN TILLSAMMANS.
30 poäng (av 50 möjliga)

 

 

 

Summering. Vad tycker vi om programmet?

OBS! I den här delen är det bara Veckans panel som tycker till.


.

Öppningsnumret:
Jag tyckte att helgens öppningsakt började väldigt låååångsaaamt. Men det blev roligare sen när Lotta Engberg kom upp på scenen! Manuset var bra skrivet dock!

Mellanakterna:
Mellanakten med Edvin får full pott! Så roligt!! Älskade att de hade fått Glenn Hysén att stå att ”grilla” på scenen i över 5 min. Mellanakten med Marcus och Martinus tyckte jag var lite mehh, det hade räckt att de lämnade över sångfågeln i början av programmet ihopsatt med öppningsakten.

Programmet i sin helhet:
Programmet i sin helhet får en 4/5 mig. Låtarna var bra, programledarna levererade som vanligt, arenan gillade det de såg! Ja, mycket bra!

Resultatet:
Jag hade velat byta plats på Klara och Nomi! Annars är jag nöjd med resultatet! Undra vad nästa vecka kan bjuda på 🙂


.

Öppningsnumret:
Väldigt rolig idé att öppna programmet som om det vore slutet av 80-talet. Även om jag inte var född då har jag kunnat uppleva gamla sändningar via SVT’s Öppet arkiv och igenkänningen är slående. Detta gjorde manusförfattarna och programledarna bra!

Mellanakterna:
Fin mellanakt med Edvin som sjunger otroligt bra samt hyllningen till Style och Melodifestivalen 1986. Däremot undrar jag lite varför Marcus & Martinus dök upp i programmet och överlämnade sångfågeln. Borde de inte ha gjort det förra veckan – eller än mer logiskt kanske hellre i finalens inledning?

Programmet i sin helhet:
Melodifestivalen 2025 levererar hittills under de två första programmen väldigt starkt. Jag tycker att det är en hög lägstanivå på alla bidrag, även de jag personligen inte riktigt går igång på är väldigt bra. Än så länge (och jag hoppas det håller i sig) är detta en av de bästa Melodifestivalerna på många år.

Resultatet:
Jag är helt fine med det resultat vi fick denna gång även om jag hellre hade sett att Nomi och Klara hade gått direkt istället. Men Eriks låt är ganska bra och får man lyssna på den några gånger till kanske den fastnar mer. Det var ett starkt startfält och därav höga betyg från mig.


.

Öppningsnumret:
Klockrent öppningsnummer att inleda programmet med att kastas in i tidsmaskinen tillbaka till 80-talets Mello-glansdagar. Underbart att få se ett framträdande av Lotta Engberg tillsammans med Triple & Touch och låten 100 %.

Mellanakterna:
”Männen som byter kanal” var en klockren mellanakt. Den skrattade man gott åt till tonerna av ”När vindarna viskar mitt namn”

Programmet i sin helhet:
En av de bästa Mello-deltävlingar genom tiderna enligt mig. Här vill jag passa på att hylla den fantastiska manusförfattaren Edward af Sillén som är så otroligt fyndig, kreativ och grym. Vill även passa på att hylla programledarna Keyyo och Edvin som imponerar och gör ett fantastiskt jobb.

Resultatet:
Två värdiga finalister. Jag trodde Klara Hammarström skulle knipa förstaplatsen, men det blev istället Erik Segerstedt. Men det kan ju fortfarande så att Klara fått flest röster totalt sett. Inte helt oväntat att Kaliffa skulle knipa minst en plats i finalkvalet. Hade lite skräll-känning på både Nomi Tales och särskilt Fredrik Lundman, men så blev icke fallet. Att schlagern inte skulle ha någon chans kändes givet på förhand.


.

Öppningsnumret:
Spot on! Här märks att man är en av panelens seniorer. Jag var ”där” igår kväll! I soffan framför tv:n med två kanaler att välja mellan och tittade drömskt på årets största tv-händelse. Jag tittade faktiskt på en Melodifestival för några år sedan, från just 80-talet och det var ju så som Edvin och Keyyo beskrev det (eller ja, all eloge till de eminenta manusförfattarna). Jurygrupperna, där de som var medelålders såg ut som om de var redo för kafferep eller graven och tonåringarna, som såg ut som medelålderslivskrisen redan kickat in. Lotta Engberg med Triple n’Touch var toppingen på Top 80-glassen.

Mellanakterna:
Det känns som att manusförfattandet tagit tävlingen till rätt nivå. Straighta män i åldern 35-55. Alltså vilken mellanakt, vilken igenkänning. Kvällens höjdpunkt! Edvin och gästspelare glänste med detta nummer (men varför var det sån mismatch mellan det Edvin sjöng och det som textades på tv-skärmen?). 

Minnenas arkiv och tillbakablicken till Melodifestivalen 1986 var underhållande samtidigt som det var en uppmaning till att Melodifestivalen inte bara innebär flams, utan innebär hårt arbete för alla inblandade och kräver förberedelser till tänderna. Som tur är så minns jag inte alls Lennart Swahns insats som så…pinsam, utan är låtarna jag minns.

Att Marcus & Martinus lämnade över sångfågeln i denna deltävling kändes malplacerat.

Programmet i sin helhet:
Bland de bästa deltävlingarna någonsin och Edvin och Keyyo gör en fantastisk insats. Jag har inte varit så begeistrad i den manér och framtoning som Edvin haft i media tidigare, men jag tar ödmjukt tillbaka allt och saluterar denna individ för den nivå han och Keyyo tar jobbet som programledare. Den rosa klänningen och den gråa kostymen de bar i programmet var obeskrivligt stiligt.

Resultatet:
Min egen tippning av kvällens resultat var i samklang med utfallet, men tycker Erik Segerstedts bidrag var den som höll högst klass. Tyckte att låtarna höll en god och jämn nivå överlag, men måste det bli så när det nästan bara är veteraner som ligger bakom låtarna. Vart har resten av musiksverige tagit vägen? Jag vill ha tillbaka lite av Dover-Calais, som skrevs i hissen på vägen upp.

 

Topplistor. Hur rangordnar vi deltävlingens bidrag?


  1. Nomi Tales
    ”Funniest Thing”
  2. Klara Hammarström
    ”On and On and On”
  3. Erik Segerstedt
    ”Show Me What Love Is”
  4. Kaliffa
    ”Salute”
  5. Fredrik Lundman
    ”The Heart of a Swedish Cowboy”
  6. Schlagerz
    ”Don Juan”

  1. Nomi Tales
    ”Funniest Thing”
  2. Erik Segerstedt
    ”Show Me What Love Is”
  3. Klara Hammarström
    ”On and On and On”
  4. Fredrik Lundman
    ”The Heart of a Swedish Cowboy”
  5. Kaliffa
    ”Salute”
  6. Schlagerz
    ”Don Juan”

  1. Klara Hammarström
    ”On and On and On”
  2. Erik Segerstedt
    ”Show Me What Love Is”
  3. Fredrik Lundman
    ”The Heart of a Swedish Cowboy”
  4. Kaliffa
    ”Salute”
  5. Nomi Tales
    ”Funniest Thing”
  6. Schlagerz
    ”Don Juan”

  1. Nomi Tales
    ”Funniest Thing”
  2. Fredrik Lundman
    ”The Heart of a Swedish Cowboy”
  3. Klara Hammarström
    ”On and On and On”
  4. Erik Segerstedt
    ”Show Me What Love Is”
  5. Kaliffa
    ”Salute”
  6. Schlagerz
    ”Don Juan”


  1. Klara Hammarström
    ”On and On and On”
  2. Erik Segerstedt
    ”Show Me What Love Is”
  3. Kaliffa
    ”Salute”
  4. Nomi Tales
    ”Funniest Thing”
  5. Fredrik Lundman
    ”The Heart of a Swedish Cowboy”
  6. Schlagerz
    ”Don Juan”

  1. Klara Hammarström
    ”On and On and On”
  2. Nomi Tales
    ”Funniest Thing”
  3. Erik Segerstedt
    ”Show Me What Love Is”
  4. Fredrik Lundman
    ”The Heart of a Swedish Cowboy”
  5. Kaliffa
    ”Salute”
  6. Schlagerz
    ”Don Juan”

  1. Erik Segerstedt
    ”Show Me What Love Is”
  2. Schlagerz
    ”Don Juan”
  3. Nomi Tales
    ”Funniest Thing”
  4. Fredrik Lundman
    ”The Heart of a Swedish Cowboy”
  5. Klara Hammarström
    ”On and On and On”
  6. Kaliffa
    ”Salute”

  1. Kaliffa
    ”Salute”
  2. Erik Segerstedt
    ”Show Me What Love Is”
  3. Klara Hammarström
    ”On and On and On”
  4. Schlagerz
    ”Don Juan”
  5. Fredrik Lundman
    ”The Heart of a Swedish Cowboy”
  6. Nomi Tales
    ”Funniest Thing”


  1. Klara Hammarström
    ”On and On and On”
  2. Schlagerz
    ”Don Juan”
  3. Kaliffa
    ”Salute”
  4. Nomi Tales
    ”Funniest Thing”
  5. Erik Segerstedt
    ”Show Me What Love Is”
  6. Fredrik Lundman
    ”The Heart of a Swedish Cowboy”

  1. Erik Segerstedt
    ”Show Me What Love Is”
  2. Kaliffa
    ”Salute”
  3. Klara Hammarström
    ”On and On and On”
  4. Nomi Tales
    ”Funniest Thing”
  5. Schlagerz
    ”Don Juan”
  6. Fredrik Lundman
    ”The Heart of a Swedish Cowboy”

 


 

Kommentera